پایگاه اینترنتی آخرین بت شکن

محمدرضا محمدزاده یک شنبه 3 دی 1391 12:18 ::

 

انتظار منجی  در دیگر ادیان

يهوديان و انتظار

يهوديان که خود را پيروان حضرت موسي عليه السّلام مي دانند نيز، منتظر موعودند.در آثار ديني يهود، و اسفار تورات، و ديگر کتابهاي انبياء آنان، همواره به موعود اشاره شده است.

چون يهوديان، به حضرت مسيح عليه السّلام ايمان نياوردند، و در نتيجه موعود آنان هنوز ظهور نکرده است. اگر در مجموع آنچه در آثار مقدّس يهودي نظير کتابهاي دانيال پيامبر، صََفَنياي پيامبر و اشعياي پيامبر آمده تأمل شود، چهره سه موعود، در آنها ترسيم مي شود:

حضرت مسيح عليه السّلام، حضرت محمّد صلّي الله عليه و آله و سلّم و حضرت مهدي (عج).

از آنجا که اين قوم، نه به حضرت مسيح عليه السّلام و نه به حضرت محمّد صلّي الله عليه و آله و سلّم، به هيچ کدام نگرويدند، بايد از ديگر منتظران،منتظر تر باشند، و بيشتر به انتظار و آمادگي براي ظهور فکر کنند و از اين همه ظلم و خيانت و انسان کشي دست بردارند و از عواقب ظلم و ستم بترسند.

در روايات آمده که جماعتي از يهوديان گرد «دجّال» را مي گيرند و با ظهور مهدي (عج) و فرود آمدن عيسي و کشته شدن دجّال، آنان نيز قتل عام مي شوند و دامنه تاريخ و دامن بشريّت از وجود آن جماعت ناپاک، پاک مي گردد.

مسيحيان و انتظار

در آئين مسيحيّت، و کتابهاي مقدّس اين آئين بشارتهاي بيشتر و روشنتري درباره موعود آخر الزّمان نسبت به آئين هاي ديگر، رسيده است. و علّت آن، يکي نزديکي زمان است که با ظهور حضرت مسيح عليه السّلام زمان در مقياس کلّي به ظهور حضرت مهدي (عج) نزديکتر شده است. علّت ديگر تحريف کمتري است که در اين آثار پديد آمده است. و اين نيز از جهتي به زمان مربوط مي شود، زيرا از دوره نزول و صدور آثار مقدّس يهود، زمان بسيار بيشتري مي گذرد، تا دوره نزول و صدور آثار مقدّس مسيحيّت اين امر باعث شده است، تا دست تحريف و پوشيده داري، در اين آثار به اندازه آثار يهود فرصت کار نيابد، اگر چه علماي مسيحي نيز در اين باره کوشش بسيار کردند، و در تأئيد يا رد، «اناجيل» به اين مسائل نيز توجّه داشته اند، و «انجيل برنابا» را کمتر تأئيد مي کردند.

به هر حال، در آثار ديني مسيحيّت نيز اين بشارتها آمده است. در ذيل به چند کتاب که در آنها بشارتها و اشارتهائي درباره ظهور منجي آخر الزّمان درج شده، آمده است:

انجيل متّي، انجيل لوقا، انجيل مرقس، و مکاشفات يوحنّا.

 

زردشتيان و انتظار

در دين «زردشت»، موعودهايي معرفي شده اند که آنان را «سوشيانت» («سوشيانت» به معني «رهاننده» يا «نجات دهنده» است) مي نامند.

اين موعودها سه تن بوده اند که مهمترين آنان آخرين ايشان است. و او «سوشيانت پيروزگر» خوانده شده است. و اين «سوشيانت» همان موعود است، چنانکه گفته اند: «سوشيانتِ مَزْديَسْنان، به منزله­ي کريشناي بَرَهْمنان، بوداي پنجم بودائيان، مسيح يهوديان، فارقليط عيسويان، و مهدي (عج) مسلمانان است».

بوداييان و انتظار

چنانکه در پاره اي از کتب و مآخذ آمده است، در دين بودايي نيز، مسأله ي انتظار مطرح است. گفته اند در اين آيين نيز انتظار هست و شخص مورد انتظار بوداييان، «بوداي پنجم» است.

هندوان و انتظار

در آئين هندوان و کتابهاي آنها نيز، سخن از نجات دهنده و موعود آمده است. از جمله در کتاب «مهاباراتا» و کتاب «پورانه ها».

بنابر اعتقاد هندوان، «ويشنو» در حالي که بر اسبي سفيد سوار است و شمشيري از شعله آتش بر دست دارد در پايان دوره کنوني جهان به عنوان «کال کي» ظاهر خواهد شد و سرزمين آريا را از دست ستمگران غاصب (که منظور اقوام فاتح مسلمانند) رهائي خواهد بخشيد.



مطالب تصادفی



خروج های آخرالزمان
تعداد بازدید:<-PostHit->

آثار ونتایج قیام
تعداد بازدید:<-PostHit->

بسم الله الرحمن الرحیم(پست ثابت)
تعداد بازدید:<-PostHit->

دهه فجر.............مبارک
تعداد بازدید:<-PostHit->

مطالب مرتبط



<-PostTitle->
تعداد بازدید:<-PostHit->

مطالب پر بازدید



قلب خون مهدی (عج)
تعداد بازدید:14193


سریال ضد اسلامی عمر فاروق
تعداد بازدید:6206


سرداب سامرا
تعداد بازدید:4725


خونین جگر
تعداد بازدید:4710


مدل گوشی شما چیست؟
تعداد بازدید:4310
صلوان یادت نره!!!!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: